IG–88-ként gyilkolhatunk – végigjátszottuk a Tales from the Galaxy’s Edge: Last Callt

SPOILERVESZÉLY! A cikk spoileres információkat tartalmaz a Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge – Last Call játék cselekményére vonatkozóan.

2020-ban, mikor megjelent az ILMxLAB által fejlesztett Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge Oculus Quest VR headsetekre, engem hamar megfogott. Ez volt az első VR-játék, amivel valaha játszottam, részletes élményeimet ebben a cikkben találjátok… A játék azonban pont akkor ért véget, amikor elkezdett volna belendülni, de szerencsére a végén kiderült, hogy még legalább két DLC-t terveznek hozzá. Így hamar egyértelmű lett, hogy a 2021-es év általam leginkább várt játéka határozottan a Last Call DLC lesz, ami szeptember 15-én meg is jelent. A játékot most is kedves barátaim (É, T és L) révén volt lehetőségem végigjátszani, így ezúton is köszönöm a hozzájárulásukat az élményhez. De vajon milyen volt ez az élmény? Részletes és spoileres beszámolómból kiderül.


A New Game-re rányomva sikerült teljesen a legelejéről indítani a kalandot, így az alapjátékot is újra végigjátszhattam és láthattam a változásokat, amik a DLC hatására történtek benne. Első végigjátszásom alkalmával a teleportálós (területkijelölés és odaugrás) közlekedést próbáltam ki, ami akkor bevált, most viszont kíváncsi voltam a másik lehetőségre, a joystickkel történő mozgásra. [su_highlight background=”#000000″ color=”#fff10d”]Ahogy a játék elején kipróbáltam és minden mozgott körülöttem, miközben én egy helyben álltam, olyan erős hányinger tört rám, hogy inkább azonnal visszatértem a teleportálásra.[/su_highlight] Később csak egyszer váltottam vissza erre a mozgásra, de a hatása ugyanaz volt, mint első alkalommal, így többet nem kísérleteztem vele.

[jnews_hero_13 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”8534″]

A Last Call újításai Mubónál

Az alapjátékra annyira emlékeztem a pár órás első végigjátszásomból, hogy gyakorlatilag halál nélkül sikerült újra végigvinni. Ehhez a sikerhez hozzájárult az is, hogy a DLC-vel bekerült néhány érdekes kütyü Mubo kínálatába, aki eredetileg a megbízója a karakternek, később egy droidboltot üzemeltet. Alapvetően háromfajta gyakorlógömböt árult, az ismert fehéret (amilyennel Luke is küzdött a Falconon az Egy új reményben), egy kék színű, fejlesztett verziót (aminek pajzsai vannak) és egy detonator droidot (ami nekirepült a célpontnak és felrobbant). Ezek mellé bekerült még két kis gömböc. Egy pengékkel ellátott verzió, ami sugárvetők helyett pengékkel támadja meg az ellenfeleket, amelyeket az „egyenlítőjénél” tol ki magából. Valamint egy úgynevezett elit gömb, ami a pengés verzió és a korábbiakban megismertek kombinációja, vagyis amellett, hogy pengékkel küzd, sugárvetővel is tüzel és még pajzsai is vannak. Ez egyébként elég halálossá teszi ezt a kis apróságot, de élesben sosem használtam, mert semmi szükség nem volt rá. Talán ha a legnehezebb fokozaton játszom, van értelme ezzel foglalkozni, de mindent meg lehetett az alapkészlettel oldani.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=ZQUZEiT_GOI”%5D

Ezek mellett Mubo készlete korábban csak kesztyűskinekkel tudott szolgálni, a DLC ilyen téren is újításokat hozott be. A skinek mellett most már lehet venni értelmes kiegészítőket is. Sőt erre kapunk egy új kihívást is, hogy vegyük meg Mubo boltjából az összes hasznos kiegészítőt. Lehet vásárolni új harci vizort, ami megjelöli az ellenfeleket, valamint olyan jetpack fejlesztést, amivel nem csak fel és le lehet utazni, hanem rendesen lehet mozogni lehet általa a levegőben. Igaz, ennek végeredményben nem sok értelmét láttam. Kapható egy fegyvertöltő kiegészítőt, amivel lehet tölteni a sugárvetőket, így nem kell elhajigálni a kimerült fegyvereinket. Emellett új hátra szerelhető fegyvertartók révén is elérhetjük, hogy mindig elég tűzerővel rendelkezzünk. [su_highlight background=”#000000″ color=”#fff10d”]Ez a kis kütyü volt a kedvenc újításom, korábban mindig nagyon hiányzott a lehetőség, hogy az alap kettő mellé még több fegyvert vigyek magammal.[/su_highlight]

Kesztyűkből is lehet végre hasznosat vásárolni. Van páncélozott, amivel több sérülést tudunk elszenvedni, fegyvermelegedés-csökkentő, visszarúgás-csökkentő és gyógyítókesztyű, amely bekészített baktainjekcióval meggyógyít, ha alacsony az életerőnk. Utóbbiról azt a fülest kaptam, hogy roppant hasznos, mindenképpen vegyem meg. A gyakorlatban szerintem sosem kapcsolt be, mert mindig azonnal meggyógyítottam a sérüléseimet.

Mubo boltjához kapcsolódott egy gyűjtögetős kihívás, a valóságban is kapható minidroidokat kellett összegyűjteni a Batuu területeiről, amiket aztán a sztori szerint Mubo később eladott az embereknek a Galaxy’s Edge parkokban. Ezekből a kis asztromechekből a DLC-ben még két sorozatot lehet összegyűjteni. Az egyik készletben R5-ös sorozatú minidroidokat, a másik készletben az Első Rendhez tartozó BB-sorozatúakat lehet gyűjtögetni, követve az aranyos kis csipogásukat. Egy további gyűjtögethető tárgy, amit szintén Mubónak kell leszállítani, a spork. Ezt az evőeszközt sok helyen lehet megtalálni a játékban, főleg halott és megnyúzott delvinek és gyíkmajmok közelében. Az evőeszközt egyébként a valóságban is be lehet szerezni a Galaxy’s Edge parkokban. Korábban ingyen adták, de mivel elég sokat magukkal vittek a parkok látogatói, most már inkább pénzért árulják ezeket.

Spork (a spoon [kanál] és fork [villa] szavak összeolvasztásából) a Galaxy’s Edge élményparkból (Jedi News)
Ha már gyűjtögetésnél tartunk a játék ilyen téren sokat változott. A korábbi egybeömlesztett menü helyett kategorizáltan lehet ellenőrizni előrehaladásunkat az egyes kihívásokban. A felfedezéshez kapcsolódó és gyűjtögetős kihívások mellett kapunk harci és külön fegyveres kihívásokat is, illetve a sztorikhoz kapcsolódó speciális kihívásokat is. A harci kihívások a levadászott ellenfelekre és mindenféle harccal kapcsolatos dolgokra koncentrálnak, míg a fegyveres kihívások kizárólag azt számolják, hogy az egyes fegyverekkel hány ellenfelet likvidáltunk.

A korábban megismert DH–42-es és DL–99-es pisztolyok, illetve A475-ös és DP–94es puskák mellé kapunk öt új fegyvert. Az A–1214 nyílvető robbanófejes nyilakat lő a célpontra vagy a falra, amik aztán felrobbannak, így konkrét találat nélkül is sebzi az ellenséget, az A–1027-es feltöltős puskával pedig le lehet adni egy túltöltött lövést, amivel távolról is ki lehet iktatni a legtöbb ellenfelet. Az Első Rend megjelenésével a fegyvereik is felbukkannak, így van lehetőségünk kipróbálni a sokat látott F–11D sugárvető mellett az F–11ABA sugárvetőt, ami folyamatos tüzelés helyett egy nagy és erős lövést ad le túlmelegedés előtt, viszont el van látva egy sugárpajzzsal, hogy védjen a bejövő lövésektől. Emellett a G–125-ös rakétavető is bekerült a játékba, amely minirakétákat lő ki a három csövéből.

Nyomozás egy ereklye után

Ahogy az első játékot érzésre végigjátssza az ember és visszatér Seezleslak kocsmájába a játék azonnal átvezeti a DLC-be és megismerkedünk Dok-Ondarral, a batuu-i régiséggyűjtővel, aki megbíz minket, hogy szerezzünk meg egy ereklyét, amihez volt társának, a dyplotid Deeknek vannak elrejtett nyomai. Elirányít minket Batuu rejtettebb területeire, amit a bolygó őslakosai alakítottak ki. Bár szinte csak üregekről és ódon, töredezett lépcsőkről beszélünk, amik hemzsegtek a Guaviai Halálbanda embereitől, mégis nagyon különleges érzetet keltett bennem és remélem, valamikor kapunk betekintést abba, hogy milyen lények faragták ki ilyenre a falakat. A Holdak Barlangjában (Cavern of the Moons) láthatjuk, hogy az őslakosok már elég régen eltűntek ezekről a helyekről, a batuui természet visszahódította a területet magának, például a grong bogarak vagy az elképesztően aranyos világító, szárnyas csigák, a fluggok.

Nyomozásunk során beleütközünk egy titokzatos személybe, Lens Kamo kincsvadász nőbe, akit korábban a DLC egyik fő ellenfele, Yasto Attsmun báró alkalmazott mindenféle titkos ereklyék felkutatására. Természetesen mindketten Dok kincse után kutatunk. A barlang mélyén egy kellemes kis puzzle játék után kiderül, hogy a Köztársaság Fénykora idején alapított Jedi Templomban kell keresnünk az ereklyét. A Barlangból kifelé kerülünk először összetűzésbe a báró saját fejlesztésű őrdroidjaival, melyek a korábban bemutatott fegyvereket viselik. A Jedi Templomban aztán kiderül, hogy a titokzatos ereklye ugyanaz a sith tárgy volt, ami annak idején áttérítette Ady Sun’Zee-t a sötét oldalra, amelynek hatására Ady aztán megölte mesterét. Ezt a tárgyat segítünk begyűjteni Yoda mesternek az alapjátékban, melyet végül a Templomban rejtették el.

Az említett puzzle a játékban

A templombeli nyomozásunk során kapunk R2-tól egy érdekes mellékküldetést. Szeretné, ha a Jedi Templom könyvtárában megkeresnénk néhány kötetet és analizálnánk. Maga a feladat nem volt annyira érdekes, mint az a tény, hogy azok a kötetek zümmögtek, amiket be kellett scannelni. Arra gondoltam, egy pillanatig, hogy vajon a kötetek szóltak hozzánk? Lehetséges, hogy nem csak sima technikusok vagyunk, lehet, hogy valami több van bennünk…?

Yasto Attsmun báró Az utolsó Jedikben és a játékban

A Templomban, miután versenytársunkkal szövetséget kötöttünk, korábbi alkalmazója, Attsmun báró rajtunk üt. Kiderül, hogy a lányt sakkban tartja a kedves kis háziállatával, a leginkább A Gyűrűk Ura barlangi trolljaira hasonlító gergillával, Ayuuval. A fejébe ültetett kibernetikával dühöngő fenevaddá változtatott Ayuut végül sikerül megszabadítanunk szenvedésétől, miközben a báró sajnálatos módon elhalálozik, így Kamóval örök szövetséget kötünk.

Az Első Rend berkein belül

Alig, hogy kijutottunk a Templomból, belerohanunk egy maréknyi Első rendi rohamosztagosba, amivel gyakorlatilag elindul a harmadik felvonása a játéknak. Miután leszállítottuk az ereklyét Doknak, Mubo visszaküld minket, hogy elemezgessük a Templomban talált droidokat. Ezen egyszerű feladat után visszatérünk a bárba és azt találjuk, hogy az egész bár fel van dúlva, R2 és 3PO is itt vannak a kocsmában, viszont Seezleslak sehol.

A kocsmában bóklászva egy olyan váratlan, de pozitív dolog történt, amin nagyon felnevettem.

A bár egyik korábban elérhetetlen ajtaja megbütykölhetővé válik és feltűnik a háttérben a mellékhelyiség. Amint az ajtó becsúszik a falba, megjelenik előttünk Hondo Ohnaka és beköszön a klasszikus „Hello, my friend!” köszöntésével, A klónok háborújából és Lázadókból már oly jól ismert orgánumán. Nekem valahogy annyira élvezetes volt, hogy ott áll előttem Hondo egy üveg piával a kezében és magyaráz, hogy nem tudtam abbahagyni a vigyorgásomat. Tőle tudjuk meg, hogy a „stratégiai lehallgató helyéről” hallotta, ahogy Seezleslak egyik története, amit egy vendégnek mesélt, nem tetszett az Első Rendnek, aminek az lett a vége, hogy elhurcolták lebénítva.

Az Első Rend balszerencséjére Hondo a beszállítójuk, aki segít eljutnunk az egyik konténerében az Első Rend létesítményébe, ahol [su_highlight background=”#000000″ color=”#fff10d”]rohamosztagosnak öltözve bejárhatjuk a létesítményt, amiről kiderül, hogy egy bányának kinéző átnevelő központ.[/su_highlight] Vezetője, Gauge hadnagy az Első Rend felé végletekig elkötelezett katona, aki élvezettel tereli „jobb” irányba a kétes elemek nézeteit és toboroz új katonákat az Első Rend soraiba.

Gauge hadnagy a játékban

Seezleslak szöktetése meghiúsul és a hadnagy alattomos módon megbénít minket, majd fellógat egy hasonló mezőbe, mint amiben Obi-Want láthattuk a geonosisi börtönben. Fogságunkból végül Kamo és Ayuu mentenek ki, így lehetőségünk van, hogy leromboljuk a bázist és pontot tegyünk Gauge hadnagy uralmának végére. Sikeres pusztításunkat végül még Vi Moradi, az Ellenállás batuui vezetője is megköszöni és utal rá, hogy az Ellenállás tárt karokkal vár.

Seezleslak történetei

A történet egyelőre itt ért véget, azonban még lehetőségünk van meghallgatni Seezleslak meséit is, amiből kettőt is kapunk a DLC-ben. Igazából az Első Rendes storyvonalat is meseként kezeli a játék, de szerintem ez egyáltalán nem tematikus, hiszen konkrétan folytatja a technikus vonalát és nem Seezleslak mesél el egy történetet. Ettől függetlenül személy szerint jobban szerettem ezeket a meséket, mint az alapjáték meséjét.

Az első a jedilány, Ady Sun’Zee történetét folytatja. Ady, miután legyőzte magában a sötét oldalt, lovaggá lépett elő és egy padawant is kapott maga mellé, az urodel fajba tartozó Nooa-t. Ha jól emlékszem, konkrétan Star Wars játékban még nem volt igazán lehetőségünk fiatalkorú padawant magunk mellé venni (a KotOR-játékokban erőérzékeny társaink már felnőttek voltak, a The Old Republicban pedig inkább csak követett minket a padawanunk), így igazán érdekes volt a kapcsolat, ami kettejük között épült. Nooa elég heves, nyugtalan lány, aki nem átallja azt kérdezni mesterétől, miért nem használják az Erőt, ha már rendelkeznek vele. Ady próbálja tanítani, de igazából neki is teljesen új a kapcsolat és a tanítás. [su_highlight background=”#000000″ color=”#fff10d”]Ady legalább annyit tanul Nooatól, mint amennyit ő tanít neki.[/su_highlight]

Ady Sun’Zee és padawanja (balra) a játékban

Ez a mese egyébként nagyon rövidke, gyakorlatilag három gyakorlópálya az egész. Az elsőben fénykardgyakorlatot tanítunk és végzünk, lekaszabolva egy rakás gyakorlógömböt, a másodikban három speciális követ kellett az Erő segítségével mindenféle lehetetlen formában egymás élére meg hegyére illeszteni. Ettől a feladattól Adynak – de főleg nekem – rettenetesen felszaladt a vérnyomása. A harmadik feladatban egy speciális növényt kellett megetetni magokkal, szintén az Erő segítségével. Ez volt a három próba közül a leggyengébb szerintem, de ettől függetlenül nagyon bele tudtam magamat élni ezekbe a próbákba. A próbák után Nooa kisebb balesetet szenved, de a tanításaink alapján sikerül sérülés nélkül kikerülnie a bajból, mi pedig a segítségével végre el tudunk búcsúzni méltó módon volt mesterünktől.

A második mese egy sokkal hosszabb és erőszakosabb történet, amiben [su_highlight background=”#000000″ color=”#fff10d”]nem másnak, mint IG–88-nek a „bőrébe” bújunk.[/su_highlight] A fejvadász történetében a Batuu helyett a Nar Shaddaa-n kutatjuk fel az egyik bűnözőt, akinek a levadászására felbéreltek. Az arconai Boggs Triff a Nar Shaddaa-n egy sikló- és fogatjavító műhelyet tartott fent, amivel elfedte aljas tevékenységeit. IG-vel az az egyszerű feladatunk van, hogy megkeressük a bűnözőt a műhely fölötti tornyában és gyakorlatilag keresztül küzdjük magunkat a rengeteg emberén.

IG–88 irányítása eltér mindenki másétól a játékban.

IG a karjait maga előtt behajlítva tartja, mi ezeket csak indirekt irányítjuk, helyette a szenzorjaival letapogatjuk a környezetet és ezekkel jelöljük ki a célpontokat is, akiket automatikusan lelövünk, ha tudunk. Aztán, ha már nem egyesével támadnak ránk ellenfeleink, akkor lehetőségünk van ellőni egy ahhoz hasonló brutálisan hatékony képességet, amit IG–11-től láttunk A mandalore-iban. Kijelöljük a környezetünkben lévő összes ellenfelet egyszerre és a játék automatikusan forogva és lövöldözve mindenkit lekaszabol. Nagyon menőn néz ki. Végül nyilván IG levadászta az arconait és ezzel gyakorlatilag vége volt az ő meséjének is. Bár nem lehet azt mondani, hogy sok minden mást is lehet csinálni ezalatt a történet alatt, az mégis valahol humoros volt, hogy IG-vel is lehet szkennelni egyes dolgokat, de csak olyanokat, amik IG-t is érdeklik. Így lehetett roncsdroidokat, más fejvadászok sisakját, vagy roncs járműveket elemezni, de az organikus létformák közül leginkább csak a célpontja érdekelte, a többi csak akadály volt, amire nem volt érdemes időt fecsérelni.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=W1YOvVHmFbU”%5D

Volt viszont egy nagy negatívum IG történetében, amit csak újraindítás után sikerült megoldani. Valahogy a játék elkezdett szaggatni, a hangok csúsztak az egész mozgás belassult és elképesztően idegesítővé vált. Más játékokban is zavaró egy ilyen szituáció, de úgy, hogy ebben a játékban benne van az ember, még sokkal rosszabb érzést kelt az egész. Grafikai bugokkal korábban is lehetett találkozni, de ez a szaggatás súlyos volt.

Egy másik inkább story megközelítésű negatívum is átfutott az agyamon, amiről később kiderült, hogy szerencsére tárgytalan. Az alapjátékban Seezleslak arra kér az egyik mellékküldetésben, hogy a kocsmájában elszaporodó porgok fészkeit tegyük tönkre. Ezt az újrajátszás alatt nem kérte tőlünk (csak nagyon sokára), viszont kaptunk olyan küldetést, hogy a Guaviai Halálbanda által elfogott és ketrecbe zárt porgokat szabadítsuk ki. Ekkor, mivel hiányoltam a fészekpusztítós küldetést, és úgy tűnt kaptunk cserébe egy kiszabadítósat, átfutott az agyamon, hogy vajon túlságosan negatív hangzása volt annak, hogy madárfészkeket kell tönkretenni és ezért inkább módosítottak az egészen? Aztán szerencsére kocsmáros barátunk végül megkért minket, hogy jó lenne, ha eltakarítanánk ezeket az invazív élőlényeket a kocsmájából, így ez a kicsit keserű szájíz el is múlt.

Összességében talán még jobban is élveztem a Last Call DLC-t, mint az alapjátékot,

és még úgy is tűnt, hogy hosszabb. Ám mivel egyben játszottam az alapjátékkal, lehet, hogy ez hatott az érzékelésemre. Remélem, a harmadik résszel is lesz lehetőségem próbálkozni, hátha addig arra a rohadt repulzornyilas dobótáblára is találok valami trükköt…