A májusi Celebrationön végre bejelentették, hogy jövőre érkezik a Star Wars Jedi: Survivor. A hír egyszerre örömteli és szomorú, mert ez már a második év zsinórban, hogy az EA nem ad ki új Star Wars-játékot. A Zynga még idénre tervezi a mobilos Star Wars: Hunterst, de egyelőre ahhoz sincsen konkrét megjelenési dátumunk. Ugyan a Lucasfilm Games már számos ígéretes projektet bejelentett, úgy tűnik, hogy ezekre még várnunk kell. Lássuk, hogyan állnak a videójátékok a messzi-messzi galaxisban és mi várható az elkövetkező években.
Lucasfilm Gamestől LucasArtsig és vissza
Legutóbb még 2020 végén írtunk egy összefoglalót, akkor még az EA Star Wars videójátékairól.
2021. januárban mindez megváltozott: Lucasfilm Games néven újjáéledt a Lucasfilm saját videójátékos részlege, méghozzá az eredeti 1982-es néven és logóval. Ugyan játékot továbbra sem fejlesztenek házon belül, de ők fogják ápolni a Star Wars-játékokat, egyúttal megszűnik az EA kizárólagos szerződése a Disney-vel és innentől kezdve bárki készíthet AAA Star Wars-játékot.
A hír mellé sok új bejelentés érkezett már azóta, előbb viszont nézzük meg, hogy milyen játékok jelentek meg 2021-2022-ben.
2021: VR- és mobiljátékok
Mivel az EA 2021-ben nem adott ki új Star Wars-játékot, így a rajongók csak a kisebb mobilos vagy VR-címekre pályázhattak. Április 29-én jelent meg a Star Wars Pinball VR verziója, amelyet továbbra is a magyar Zen Studios csapata készített.
Közben a Lucasfilmnél is dolgoztak VR-játékon, hiszen az ILMxLAB elkészítette a Tales of the Galaxy’s Edge második dlc-jét, a Last Callt. Így a VR-fronton továbbra is kalandozhattunk a messzi-messzi galaxisban.
[jnews_hero_13 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”10198″]
De hogy ne csak a VR-rajongók, hanem a mobiltelefonos gamerek is kapjanak valamit, két Lego Star Wars mobiljáték is megjelent. Szeptemberben jött a régóta rebesgetett Lego Star Wars Battles, amely egy stratégiai tower-defense játék lett. Majd novemberben szinte a semmiből érkezett a Gameloft gondozásában a Lego Star Wars: Castaways. Mindkét játék kisebb cím volt és kizárólag Apple készülékekre jelentek meg.
[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”10067,10542″]
Az EA Star Wars helyzete
Az EA Star Wars játékairól már számtalanszor írtunk. A tech demó 2015-ös Battlefront és a lootbox-botrányba fulladt Battlefront II után az Electronic Arts stúdióinak végre sikerült összehozniuk két sikeres Star Wars-játékot. A Star Wars Jedi: Fallen Order és a Star Wars: Squadrons végre kritikailag és a bevételek szempontjából is jól sikerült szoftverek lettek.
[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”4710,7757″]
Azonban ezek árnyékában az EA számos készülő Star Wars-projektet törölt (pl.: Project Ragtag, Project Orca, Battlefront spin-off, Rise to Power, stb.), így 2021-re nem maradt kiadható címük és az EA Star Wars teljesen kihagyta az évet. Azóta kiderült, hogy 2022-ben sajnos ugyancsak nem jön új Star Wars-játék tőlük.
[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_5″ include_post=”1562,8226″]
Tavaly óta ment a pletyka, hogy az EA már nem tervez a Battlefront franchise-zal, köszönhetően a Battlefront II körüli botránynak. Lemondanak a névről is és nem várható tőlük Battlefront III sem.
2022. januárban végre felfedte az EA az új Star Wars-játékait. Három cím készül és mindegyiken a Respawn Entartainment dolgozik.
- Az egyik a Jedi: Fallen Order folytatása lesz Star Wars Jedi: Survivor címen, amely 2023-ban érkezik PC-re, PS5-re és Xbox Series S/X-re. Cal Kestis kalandjai öt évvel később folytatódnak.
- A másik egy új FPS lesz, egyelőre nem tudni milyen címen és hogy mikor érkezik, de Battlefront-játékok alapján készül.
- A harmadik egy új stratégiai játék lesz, amelyet a Bit Reactor csapata fejleszt a Respawnnal közösen.
Így jól látszik, hogy az EA-nél továbbra is készülnek majd új Star Wars-játékok, annak ellenére, hogy 2023-ban lejár a kizárólagos megállapodásuk a Disney-vel.
Több halasztás után februárban végre megérkezett a Star Wars: The Old Republic legújabb kiegészítője, a Legacy of the Sith. A BioWare tíz éves MMORPG-je sok mindent megélt már, sajnos az új kiegészítő nem sikerült túl jól, a kampány nagyon rövid volt és sokat változtattak a harc- és fejlődési rendszeren is. A szoftver azonban máig támogatott és a fejlesztőknek további terveik vannak vele.
[jnews_hero_8 hero_style=”jeg_hero_style_7″ include_post=”11102,10441,10652″]
2022: Lego Star Wars és Hunters
2022. április 5-én végre megjelent a várva várt Lego Star Wars: The Skywalker Saga. A Lego-csoport és a TT Games új játéka a Skywalker saga mind a kilenc epizódját feldolgozta, egy hatalmas Lego kaland született, rengeteg bejárható bolygóval, karakterrel és természetesen a szériára jellemző humorral. Az utóbbi évek egyik legjobb Star Wars-játékát üdvözölhettük.
[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”11381,11422″]
Az új játékok mellett a Lucasfilm Games nem feledkezett meg a klasszikusokról sem. Az Aspyr Media jóvoltából április 20-án megjelent Nintendo Switch-re a The Force Unleashed első, átdolgozott része. Majd június 8-án megérkezett – ugyancsak az Aspyrtól – a Knights of the Old Republic II: The Sith Lords felújított és bővített változata szintén Switch-re. Ráadásul az Obsidian által kivágott tartalmakat is megkapja hamarosan, külön dlc formájában.
Jól látszik, hogy a Lucasfilm Games és az Aspyr Media egy ideje elkötelezetten ápolják a LucasArts örökségét, megannyi klasszikust felújítottak és kiadtak mai konzolokra, mint pl.: a Jedi Outcastet, a KotOR-t vagy a Republic Commandót.
[jnews_hero_13 hero_style=”jeg_hero_style_7″ include_post=”9264″]
A 2022-es év másik nagyobb videójátékos megjelenése lesz a Star Wars: Hunters. A Zynga és a NaturalMotion első Star Wars-játékát csak mobiltelefonokra és Nintendo Switch-re fejlesztik. Egy 4v4 PVP multiplayer aréna harc lesz, amely A Mandalóri sorozat idején játszódik, a galaxis egy félreeső pontján, a Vespaara világán. Új és izgalmas karakterekkel vehetjük majd fel a harcot az arénákban, egy igazi alvilági kalandról van szó. A szoftver bétatesztje már tavaly óta megy mobilokon néhány ázsiai, ausztrál és latin-amerikai régióban. A bétateszt során folyamatosan bővítik, javítják a szoftvert. Az idei Celebrationön ugyan a szoftver kapott egy panelbeszélgetést, de a fejlesztők nem árultak el új infókat, csak népszerűsítették a játékot. Pontos megjelenési dátumunk még nincsen, de az év második felében várható valamikor.
[su_youtube url=”https://youtu.be/VTNH0bvDcPo”%5D
Bejelentett új projektek
Az új Lucasfilm Games már bejelentett néhány olyan új Star Wars projektet, amelyek nem az EA-nél készülnek.
Ubisoft Massive open-world Star Wars-játéka
Az első ilyen – amelynek bejelentése egy nappal azután érkezett, hogy felfedték a Lucasfilm Games új arculatát – a Ubisoftnál készül. Egy egyelőre cím nélküli, történetközpontú, nyílt világú Star Wars-játékról van szó, amelyet a Massive Entertainment fejleszt saját grafikus motorra. A játékról szinte semmit nem tudunk, megjelenési dátum sincsen, a fejlesztés még korai fázisban van, hiszen a csapat most az Avatar játékukon dolgozik.
[jnews_hero_8 hero_style=”jeg_hero_style_5″ include_post=”9641,8830,8795″]
Knights of the Old Republic Remake
A KotOR 1. és 2. része kultikus RPG játékok és egy ideje már pletykálták, hogy elkészülhet a remake változatuk. 2021 szeptemberében megerősítették, hogy érkezik a KotOR Remake, amelyet az Aspyr Media és a Sony fejleszt PS5-re és PC-re. A fejlesztők szerint a remake hű marad a BioWare karaktereihez és történetéhez, de a játékmenet valószínűleg modernebb lesz. Megjelenési dátumunk még nincsen, de a pletykák szerint akár már 2023-ban is esedékes lehet. A projekthez azóta csatlakozott a Saber Interactive csapata is, illetve az sincs kizárva, hogy a jövőben Xbox-ra is kiadják majd a szoftvert.
[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”10022,9976″]
Star Wars Eclipse
Szintén egy korábbi pletyka volt, hogy a francia Quantic Dream is dolgozik egy Star Wars-játékon, amelyet decemberben lepleztek le hivatalosan Star Wars Eclipse címen. A játék a Köztársaság fénykora idején játszódik majd, egy teljesen új történetet mesél el, amelyben a peremvidék politikai helyzetét ismerhetjük meg. A Quantic még nem igazán osztott meg részleteket a játékmenetről, de a pletykák szerint az előző játékaikkal (min pl.: a Detroit: Become Human) ellentétben nem interaktív filmes játékot kell elképzelni, hanem sokkal inkább egy akció-kalandjátékot, talán nyitott világban. A bejelentéshez egy nagyon hangulatos CGI előzetes is érkezett, ahol számos utalást láthattunk a Baljós árnyakra is, így feltételezhető, hogy időben már az első epizódhoz lesz közelebb a játék.
[jnews_hero_13 hero_style=”jeg_hero_style_7″ include_post=”10607″]
A bejelentés után azonban elkezdtek szállingózni a hírek, hogy a projekt még nagyon kezdeti fázisban van és a Quantic Dream egyáltalán nem boldogul jól vele, ugyanis a korábbi botrányaik miatt nem igazán tudnak fejlesztőket felvenni a párizsi központjukban, még egy ilyen vonzó projekthez sem. Belsős szivárogtatók szerint emiatt a játék 2027 előtt nem várható. Végül márciusban beigazolódott a másik gyanú, hogy a Quantic csak azért jelentette be az Eclipse-t, hogy befektetőket szerezzenek a céghez: a kínai NetEase vállalat megvásárolta a részvényeik 100%-át, így a játék fejlesztése anyagilag most már biztosított. Reméljük mihamarabb hallunk felőle új infókat, mert nagyon ígéretes játéknak tűnik az eddig látottak alapján.
Amy Hennig új Star Wars játéka
Áprilisban jelentette be a Lucasfilm Games, hogy Amy Hennig és saját stúdiója, a Skydance New Media egy új Star Wars-játékot fejleszt. Hennig korábban az Uncharted szérián és a törölt Project Ragtag nevű Star Wars-játékon dolgozott az EA-nél. A Ragtag csúfos bukása után reméljük, ez a projekt most végre összejön és elkészülhet a várva várt Uncharted-szerű Star Wars akció-kalandjáték. A projekt szintén nagyon kezdeti fázisban van, nincs megjelenési dátum és a csapat a Marvelnek is készít egy másik játékot.
Ezek lennének az eddig bejelentett új Star Wars-játékok. Ám a Lucasfilm Games nemcsak a Star Warst ápolja, hanem a LucasArts többi brandjét is. Tavaly januárban leleplezték, hogy a Bethesda Softworksnél egy új Indiana Jones-játék készül. A projekten a Wolfenstein szériáról ismert MachineGames dolgozik. Idén áprilisban a pedig bejelentette a Lucasfilm Games, hogy az eredeti Monkey Island kalózos kalandjátékok fejlesztője, Ron Gilbert már dolgozik a folytatáson és még idén várhatóan megjelenik a Return to Monkey Island.
Pletykák
A végére pedig néhány pletyka, amelyeket eddig még nem erősítettek meg hivatalosan. Gyakorlatilag mióta megjelent A Mandalóri első évada, azóta kering a pletyka arról, hogy valahol készül a sorozathoz kapcsolódó videójáték. Elsőként még a God of War-játékok atyja, Cory Balrog kapta fel a pletykát 2020-ban a Twitteren, ám ez inkább amolyan ötletelés volt a részéről. Később a neten egy kétes eredetű játékmenet-videó jelent meg, amelyet többen a Mando játék demójának véltek. Ám később kiderült, hogy mindez nem igaz, csak egy rajongó programozott szórakozásból. Tavaly már arról pletykáltak, hogy az Xbox divízió valamelyik stúdiója készítheti A Mandalóri-játékot. Áprilisban egy szivárogtató Twitter-posztja szerint (amelyet azóta töröltek) egy A Mandalóri MMORPG-játékról lehet szó, amelyet a The Elder Scrolls Online fejlesztői készíthetnek a Zenimax Online stúdiójánál. Érdekes lenne, de egyelőre senki sem erősítette meg ezeket hivatalosan.
Januárban röppent fel a pletyka a Redditen, hogy az Empire at War RTS valamilyen új formában visszatérhet. A pletyka méghozzá az eredeti játékot készítő Petroglyph Games egyik fejlesztőjétől származik. Mivel egy stratégiai Star Wars-játék már készül a Respawnnál, amiről egyelőre semmit sem tudunk, így nincs kizárva, hogy a kettő összefügg.
Áprilisban egy rajongó tette fel a kérdést a Twitteren az Aspyr Mediának (akik korábban számos klasszikus Star Wars-játékot újítottak fel), hogy lehetséges-e egy Rogue Squadron trilógia remastered vagy remake mai konzolokra. Az Aspyr hamar reagált egy elég ködös válasszal. Kicsivel később a kommentelésbe beszállt Julian Eggebrecht, aki az eredeti Rogue Squadron-játékok kreatív rendezője volt a Factor 5-nél. Eggebrecht válaszában kifejtette, hogy mennyire szerették ezeket a játékokat elkészíteni a LucasArtsnak és szerinte a legjobb az lenne, ha a remastered tartalmazná a trilógia PC-s és Nintendo 64/GameCube változatait, amelyhez nagyobb felbontású textúrákat használnának a törölt Wii verzióból.
A volt fejlesztő kommentjét azóta eltávolították, de a rajongók addigra lázba jöttek és a téma annyira felkapott lett, hogy petíció is indult, hogy készüljön el a Rogue Squadron-trilógia felújított változata Nintendo Switch-re és más mai konzolokra, PC-re. Mi nagyon örülnénk ennek, az biztos – az egyik legjobb Star Wars-játék volt. A legideálisabb az lenne, hogy ha azonos címen készülő új mozifilm mellé kiadnák a felújított Rogue Squadron-trilógiát. A hírt természetesen sem a Lucasfilm Games, sem az Aspyr Media nem erősítette meg, ezért kezeljük pletykaként.
Két éve még arról írtam, hogy a Star Wars-játékok jövője ködbe burkolózik. Most már világos, hogy egy bizonyos szemszögből is, de
hamarosan eljön a Star Wars-videójátékok újabb aranykora, vagy ha úgy tetszik a LucasArts reneszánsza. A bejelentett projektek nagyon biztatóak, érdemes lesz kivárni.