Simon Zoltán digital mixed media művész újabb három poszterét hagyta jóvá a Lucasfilm. Zoltánt onnan ismerhetik sokan, hogy ő volt az első olyan magyar művész, akinek rajongói alkotása miatt a Lucasfilm meghívta őt a Star Wars Celebrationre – mindez 2019-ben történt. Ezúttal a zárótrilógia újragondolt plakátjai litográfiaként kerülnek forgalomba az Acme Archives weboldalán 2022. május 26-án (a magyar forgalmazásról Zoltán később értesíti követőit a Facebook-oldalán). Mindegyikből összesen 250, számozott darab kerül forgalomba. Zoltánt arról faggattuk, hogyan jött össze az újabb bravúr.
[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”8814,5720″]
– Több mint egy éve, tavaly januárban beszéltünk legutóbb, amikor az előzménytrilógia filmjeihez készült plakátterveidet hagyta jóvá a Lucasfilm és forgalomba kerültek az Acme Archives-nál. Most ugyanott a zárótrilógia részeihez készített poszterek kerültek forgalomba. Hogyan alakult úgy, hogy ismét a Lucasfilm által jóváhagyott posztereid lettek? Ők kértek fel az eddig hatrészes posztersorozat lezárására? Vagy esetleg az Acme Archives?
– Nem vártam meg, hogy kérjenek, csak folytattam a sorozatot, ahogy véglegeztem az előzménytrilógiás posztereket. A terveket előbb a forgalmazónak küldtem meg, aztán mentek a Lucasfilmhez.

– A klasszikus trilógiás és az előzménytrilógiás posztereidnél is volt olyan, amelyen változtatást kért a Lucasfilm. Most volt ilyen kérésük?
– Igen, a 7. rész sziluettjeinél az eredetihez képest dinamikusabb akciójelenetet kértek. A 8. résznél sokat gondolkodtam a főalakon: Snoke és a maszk nélküli Kylo más-más szempontból, de egyformán jó lett volna.
Kylóval kezdtem a tervezést, aztán Snoke-ra váltottam, ez a verzió ment be a Lucasfilmhez. Ők viszont inkább Kylót választották.
A 9. részen csak finomhangolások történtek.

– A klasszikus trilógia részeiről szóló posztereidről azt mondtad nekünk tavaly januárban, hogy a gonosz volt minden képen a hangsúlyos, míg a végül győzedelmeskedő jót képviselő karakterek kisebb alakokként szerepeltek. Most is ez volt a koncepció?
– Részben igen, mert megint a gonoszok a főalakok. A sziluetteket viszont ismét megvariáltam: a klasszikus részekben Luke útját mutatták be, az előzményeken Anakin útját a kapcsolatain keresztül. Most pedig Rey és Kylo kapcsolatát látjuk: a 7. részben egymás ellen harcolnak, a 9. részben egymás oldalán harcolnak.
Középen, a 8. képen pedig Luke ül gravitációs középpontként – nemcsak abban az értelemben, hogy Rey és Kylo életére is nagy hatással volt, hanem az egész kilencrészes sorozatnak ad egy bázist, ahogy a (kettős) naplementét nézi az Ahch-Tón, élete utolsó perceiben.

– A mostani három alkotás közül melyik a kedvenced? S az összes közül?
– Ebből a háromból a kilencedik rész posztere (amelyhez egyébként nagy inspirációt jelentett a film remek regényváltozata). Tetszik, hogy nagyon kevés színnel fogtam meg az epizódot, és a kilencet egyben tekintve van egyfajta lezáró jellege. Az összes poszter közül viszont nagyon nehéz kedvencet választanom, a hangulatomtól függ, hogy éppen melyik.
Ami biztos, hogy ha csak az alsó sziluetteket nézem, mind közül a 8. részé a kedvencem.

– Tavaly azt mondtad nekünk, hogy a sorozatok sok új témát adhatnak majd. Most, hogy a filmtrilógiákat lezártad a saját poszterekkel, az élőszereplős sorozatokhoz fordulsz majd inspirációért, vagy esetleg a két antológiafilmhez is tervezel posztereket?
– Az antológiákhoz is van már ötletem, és A mandalórihoz is, de még nem tudom, mi lesz belőlük. Sőt, az Obi-Wan Kenobihoz is, ezért (is) nagyon várom a premiert, hogy megismerjem a sorozat képi világát.