Clint Eastwood westernhőséről mintázták Cal Kestist a Jedi: Fallen Orderben

Közeledik az idei EA Play Show, már nem kell sokat aludnunk, hogy az EA bemutassa az új Star Wars-játékait és talán a Star Wars Jedi: Fallen Order folytatását is. Az első rész egyik forgatókönyvírója nemrég rengeteg érdekes infót árult el a 2019-es játék keletkezéséről, a történetről és Cal Kestis karakterének eredetéről is.


[jnews_hero_8 hero_style=”jeg_hero_style_7″ include_post=”4710,8195,6439″]

Az SWE.com exkluzív interjút készített a játék egyik írójával, Matt Michnovetz-szel. Ő igazi veteránnak számít, már 2008-ban is dolgozott a LucasArtsnál, méghozzá a Star Wars 1313 című, alvilági Boba Fett-játékon. Elmondása szerint az egyik legnagyobb horderejű projekt volt, amin valaha dolgozott, s hatalmas csalódásként élte meg, amikor a játékot törölték a megjelenés előtt. A Lucasfilm viszont továbbra is alkalmazta, méghozzá az animációs sorozatoknál. Ő volt a vezető írója A klónok háborúja hatodik és hetedik évadánál és az ő nevéhez fűződnek az olyan el nem készült történetfolyamok, mint a Cad Bane–Boba Fett párbaj, a Bad Batch és a Yoda a Kashyyykon történetek. Aïda Mashaka Croallal együtt közösen írták azt a Darth Maulról szóló négyrészes történetfolyamot, amely aztán A Dathomir fia képregényként jelent meg. Számos epizódot írt a Lázadókhoz is, legutóbb pedig a The Bad Batch harmadik és kilencedik epizódjának írójaként találkozhattunk a nevével.

[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_5″ include_post=”9680,9720″]

A Respawn Entertainment 2016 körül kereste meg Michnovetzet, amikor a Jedi: Fallen Order fejlesztése még nagyon korai fázisban volt. Egy barátja, akivel együtt dolgoztak a LucasArtsnál, ajánlotta be a Stig Asmussen játékfejlesztőhöz, aki ekkor már a Fallen Order projekt vezetője volt. Michnovetz szerint Asmussennek zseniális víziója volt a játékról, egyfajta Metroidvania stílusú Star Wars-játékot akart és konkrét elképzelése volt a főszereplőről is. Michnovetz itt kapcsolódott be a játék forgatókönyvének írásába. Az Aaron Contreras narratív dizájner vezette írócsapatba került be, ahol többek között a KotOR II írója, Chris Avellone is közreműködött, ám kezdetben ők hárman (Stig, Aaron és Matt) ötleteltek.

A vadnyugati kapcsolat

A történet középpontjába egy fontos objektumot szántak, amely kezdetben egy elveszett űrhajó volt. Ez később átalakult egy holokronná, amely a végső verzióban is szerepelt. Már a korai vázlatokban is hamar felmerült az ötlet, hogy az erőérzékeny gyerekeket felkutassák és megvédjék a Birodalom elől. Kitaláltak egy titkos inkvizítor börtönt, amely aztán erőd és inkvizítorközpont lett, így született meg a Nur bolygó. Rengeteg ilyen ötlet merült fel a történet írásakor.

A történetet egyfajta „Jedi-hős útjának” szánták.

Michnovetz szerint külön kikötés volt, hogy a játék A Sith-ek bosszúja és az Egy új remény közötti sötét időkben játszódjon. Így a főszereplő karakterét és jellemfejlődését is ehhez az időszakhoz kellett igazítani. [su_highlight background=”#000000″ color=”#fff10d”]A játék időben a 66-os parancs után öt évvel játszódik,[/su_highlight] ez egy zavaros, gyorsan változó világ, a sötétség és a Birodalom felemelkedéséről szól. A galaxis lakói folyamatos elnyomás alatt vannak és a küzdenek a túlélésért. Igazi western hangulat hatja át ezt az időszakot, amely újabban a The Bad Batch-ben is visszaköszön. A főszereplőt tehát ebbe a vadnyugati jellegű világba helyezték el, Cal eredeti neve is Boone, egy nagyon westernes név volt.

„Ez az! Ez volt az elképzelés, azt akartuk, hogy kissé szűkszavú, csendes legyen, valami nagyon Clint Eastwood-féle western hangulatot árasszon. Néhány más karakterrel ellentétben, akit már láttunk, azt akartuk, hogy egy olyan padawan legyen, aki már elkezdte a formális kiképzést. De velük ellentétben ő alapvetően kilépett a jedi létből. Szóval ő egy kicsit hibrid, egy üres lap, amely nagyszerű a játékos számára, hiszen ő feladta a Rendet”

– magyarázta az író. Calt tehát klasszikus westernhősökről mintázták, olyanokról, mint Clint Eastwood által alakított „Név nélküli ember” a Dollár-trilógiában, elég csak a padawan poncsójára gondolni.

Cal ponchói a Jedi: Fallen Orderben (VideoGamesArtwork.com)
Cal és Névtelen Ember (Imgur)

Pozitívat a sötét időkben

Azonban Cal nem egy pisztolyforgató, mint pl.: Cad Bane vagy a Bad Batch tagjai. Ő továbbra is egy volt padawan, akiben még mindig ott lakozik az Erő, és kis odafigyeléssel megint tudja használni a képességeit. Nem úgy, mint társa, Cere Junda, ő ugyanis (akárcsak Luke később) teljesen elzárta magát az Erőtől, de a Jedi Rendbe vetett hitét megőrizte. Michnovetz arról is beszélt, hogy volt olyan ötletük, hogy Cal egy Tosche-állomás szerű helyen dolgozik, ahol vadászgépeket és siklókat javít. Vagyis a később látott guberáló, roncsvadász Cal is innen származik. Az Erő felfedezésének koncepciója kifejezetten Aaron ötlete volt, amely egy izgalmas adalék is volt a játékbéli fejlődéshez. Ahogy Cal fokozatosan újra kapcsolódik az Erőhöz, úgy a játékos is vele együtt tanulja meg használni a képességeket. A főszerepet alakító Cameron Monaghan pedig remekül keltette életre karaktert.

„Mi adtuk neki a testet és ő belehelyezte a lelket”

– fogalmazott Michnovetz. Amikor a játék történetét írták, számos téma szóba került. Az egyik a túlélés témája volt, de maga a történet folyamatosan fejlődött, alakult az írás közben, nem volt sok kikötés a korszakot leszámítva.

„Valami pozitívat akartunk ezekben a sötét időkben, az volt az ötlet, hogy ne a kontrollról szóljon, hagyjuk, hogy megtörténjen, és kövessük az Erő akaratát. Hogy lényegében az Erő teremtse meg a sorsunkat, szemben azzal, hogy megpróbálunk másokat befolyásolni vagy irányítás alá vonni, ami pontosan az, amit a Galaktikus Birodalom tesz. Ez elnyomás”

– elemezte a forgatókönyvíró. Azzal, hogy Cal elpusztította a történet végén a holokront, pontosan ezt a felfogást követte: [su_highlight background=”#000000″ color=”#fff10d”]hagyni, hogy az Erő mutasson utat és az erőérzékenyek a maguk útját járják.[/su_highlight]

Cal döntése ilyen módon élesen szemben áll a Rend korábbi filozófiájával, akik valószínűleg magukhoz vették volna a gyerekeket, vagyis valamilyen kontroll alatt tartották volna őket.

A jedik a klónháborúk alatt folyamatosan szembementek a saját tanaikkal, a gyermek padawanokból katonákat faragtak és csatába vezényelték őket. A béke őrei egyre inkább reakciósokká váltak és nem az Erőre, vagy az univerzumra hagyatkoztak. Cal átélte ezt és tudja, hogy ez többé nem járható út, nem akar újabb jediket kiképezni (ahogy Ahsoka sem).

Szó esett még a játék antagonistájáról is, a Második nővér nevű inkvizítorról, vagyis Trilla Suduri volt padawanról. A karaktert alakító Elizabeth Grullon színésznő számára ez egy ajándék szerep volt és remek munkát végzett, egy igazán tragikus sorsú karaktert sikerült alakítania.

[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_7″ include_post=”5548,5280″]

De mivel egy singleplayer kalandjátékról van szó, így a történet végén Trillával van a boss fight és Cal persze legyőzi őt. Igenám, de a fiú nem az a típus, aki végezne is vele, így kellett valaki, aki ezt megteszi. A Főinkvizítor nem lehetett, mert ők egymást nem szokták kivégezni, az Vader dolga. Így került be a fináléba a rettegett Sith Nagyúr, akinek a puszta személye is szimbolikus a bukott rend történetében. A fejlesztők folyamatosan együttműködtek a Lucasfilm Story Grouppal, nevezetesen Matt Martinnal, hogy a játék illeszkedjen a kánonba és tisztelettel bánjanak a karakterrel.

Cal történetének tökéletes befejezése volt, hogy szembenézett Vaderrel, akit már képtelen volt legyőzni.

A zeffók és a JFO világai

De nemcsak Vadernél ügyeltek a kánonra, hanem a játékban felbukkanó bolygók és idegen lények esetében is. A Jedi: Fallen Order mutatta be a zeffókat, egy ősi, idegen fajt, akik jóval a jedik és a sithek előtt léteztek. Stig Asmussen és Aaron Contreras rengeteg munkát fektettek a zeffo mitológia megalkotásába. Ehhez kellett Eno Cordova jedimester személye, aki egyfajta régészként kutatta az erőérzékeny zeffók emlékeit. A zeffókat az ókori egyiptomi civilizációkhoz hasonlítják, az ő történetük is tragikus véget ért, a játékos pedig kapott egy nagyon erős felfedezős, kalandfilmes, amolyan Indiana Jones, Tomb Raider-szerű tartalmat is. Ez mindenképpen újszerűen hatott a korábbi Star Wars játékokhoz képest.

[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_5″ include_post=”9491,4867″]

„Szeretem továbbtolni a Star Warst, a világát, nem újra és újra ugyanazt csinálni, amit korábban már láttunk. Új dolgokat felfedezni, amelyek magukban hordozzák a Star Wars DNS-t, de közben kicsit a mi saját ötletünk is. Van benne néhány furcsa dolog. De úgy tűnik, működik. Az egész Respawn-csapatot dicséret illeti, mert sikerült nekik és az eredmény remekül néz ki! Ez kicsit nagyobbá teszi a galaxist, kicsivel több történelmet ad, gazdagítja és kicsit elmélyíti a világot mindenki számára”

– mondta Michnovetz. A játékban bejárhatunk olyan korábbi zeffo világokat, mint a Bogano vagy a szülőbolygójuk, a Zeffo. A pályadizájnerek fantasztikus munkát végeztek ezeknek az új világoknak a modellezésével. Kifejezetten vad környezetet képzeltek el, amely távol esik a civilizációktól és a városoktól.

Ám a játék számos korábbi kánon vagy Legendákból ismert bolygókat is felvonultat, amelyek kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy illeszkedjen a történetbe. Egy hosszú listát írtak az esetleges világokról, amelyek főként A klónok háborújából ismerősek. Így felmerült Utapau, Umbara, Saleucami, Raxus, Skako, Dathomir, Christophsis, Mon Cala és Mandalore. Ezekből végül csak a Dathomir bukkant fel, talán a folytatásban még láthatjuk a többit is. Michnovetz ragaszkodott egy aszteroidaövben található helyszínhez, így született meg az Ordo Eris támaszpont, amely a Haxion Brood nevű szindikátus központja lett.

Felmerültek a sith világok is, mint a Moraband (vagy másnéven Korriban) és a Mustafar is, de ezeket inkább ejtették.

A Kashyyyk viszont fontos helyszín lett a játékban és akárcsak a vukik szülőbolygója, úgy a többi ismert világ, a Dathomir és az Ilum, teljesen új oldalát ismerhettük meg a játékban. Cal jellemfejlődésében is kifejezetten fontos volt, hogy a történet melyik pontján, hova látogat el. Pl.: amikor Cal először elmegy a Dathomirra, majd a zeffo sír kapuja előtt szembenéz a volt mesterével (vagy inkább önmagával), a fénykardja megsemmisül a kezében. Ezért elmegy az Ilumra, új kristályt keres és saját kardot készít, egyúttal szembenéz önmagával és a félelmeivel, majd visszatér a Dathomirra és legyőzi Malicost.

Michnovetz szerint ebben a zen buddhizmus erősen visszaköszön. A játék írásánál igyekezett visszatérni az alapokhoz, a Star Wars filozófiájához, vagyis George Lucas filmjeihez. De mivel ezeket az előzménytrilógia és aztán A klónok háborúja bővítette ki, az írócsapat ezekből is sokat merített. Cal különleges képességét, a pszichometriát vagy ahogy itt nevezték, a Sense Echo-t is az animációs sorozatból kölcsönözték, amelyben Quinlan Vos jedimesternek volt ilyen tehetsége. Nemrég pedig Az Erő nyomában című regényben is felbukkant ez a képesség.

[jnews_hero_13 hero_style=”jeg_hero_style_4″ include_post=”7250″]

A rajongók már tűkön ülve várják a Jedi: Fallen Order folytatását. A Respawn játéka a 2019-es év egyik legjobban fogyó címe volt, nem mellesleg az EA legsikeresebb Star Wars-játéka is egyben. Máig népszerű darab, nemrég kapta meg a nextgen frissítést az új konzolokra is. Egy ideje már pletykálják a folytatását is, ám erről még semmi hivatalosan nem jelentettek be azon felül, hogy franchise-zá bővül a Fallen Order. Reméljük a július 22-i EA Play Show után többet tudunk majd.

[jnews_hero_9 hero_style=”jeg_hero_style_7″ include_post=”9378,6816″]